Magazine 2

Trending Posts

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit

B Grubu Ar-Ge Proje Çağrısı

Çağrı Adı

 B Grubu Ar-Ge Proje Çağrısı

Çağrının Amacı

Sağlık alanında özgün bilimsel bilgiler üreten ve problemlere çözüm getiren, katma değeri yüksek ticarileşme potansiyeli taşıyan ürün geliştirmeyi hedefleyen ve sağlık teknolojileri alanında stratejik öneme sahip Ar-Ge projelerinin desteklenmesi amaçlanmaktadır.

Çağrı Başvuru Alanları

Çağrı kapsamında aşağıdaki alanlar yönelik başvurular kabul edilecektir.

  • Anne, Çocuk Ergen Sağlığı
  • Aşı 
  • Beyin Bilgisayar Ara yüzleri
  • Biyoinformatik
  • Biyomalzeme
  • Biyoteknoloji
  • Doku Mühendisliği
  • Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp
  • Giyilebilir Sağlık Teknolojileri
  • Halk Sağlığı ve Kronik Hastalıklar
  • İlaç
  • Kanser
  • Medikal Robotik
  • Nörobilim
  • Rehabilitasyon Teknolojileri
  • Sağlıkta Dijital Dönüşüm Teknolojileri
  • Sağlıkta Sanal ve Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları
  • Sağlık Veri Araştırmaları ve Yapay Zekâ Uygulamaları
  • Tanı Kiti
  • Tıbbi Cihaz
  • Yapay Organ

Proje Toplam Süresi

Proje süresi en fazla 24 aydır.

Proje Bütçesi Üst Limiti

800.000,00 (sekizyüzbin) TL

 

Çağrı Özel Şartları

  • Kamu kurum ve kuruluşlarının en üst düzey yöneticiler, vekil ve yardımcıları (Rektör, Rektör Yardımcısı, Başhekim, Başhekim Yardımcısı, Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı vb.), başvuru sırasında görevlerinin devam etmesi durumunda proje yöneticisi/yürütücüsü olarak görev alamazlar.
  • Proje başlama tarihinden sonra proje ekibinden herhangi birinin yukarıda sayılan görevlere gelmesi durumunda, göreve geldiği tarih itibariyle proje yöneticisi/yürütücüsü tarafından projedeki görevine son verilir ve durum TÜSEB’e yazılı olarak bildirilir. Bu kişinin proje yöneticisi/yürütücüsü olması durumunda önerilecek yeni proje yöneticisi/yürütücüsü hususu TÜSEB tarafından karara bağlanır.
  • TÜSEB Değerlendirme Kurullarında (DK) veya değerlendirme süreçlerinin herhangi bir aşamasında görevli kişiler (panelist, moderatör, danışman vb.), görevli oldukları çağrı programı kapsamındaki projelerde herhangi bir görev alamazlar; ancak, diğer destek programları ve DK üyesi olarak görev almadıkları çağrı programları kapsamındaki projelerde görev alabilirler.
  • Proje yöneticisi/yürütücüsünün Türkiye Cumhuriyeti (T.C.) sınırları içerisinde ikamet etmesi gerekir. Yabancı uyruklu bir kişi Türkiye’de bir kurum/kuruluşta görev yapmak koşulu ile projede yönetici/yürütücü veya araştırmacı olarak görev alabilir. Danışmanların projede görev alabilmesi için ikamet ve T.C. vatandaşı olma şartı aranmaz. Yabancı uyruklu bir kişi projede “yurt dışı araştırmacı” ve/veya “yurt dışı danışman” olarak görev alabilir. Yabancı uyruklu yurt dışı araştırmacıların her türlü yasal yükümlülüklerinin yerine getirilmesinden proje yürütücüsü ve ilgili Kurum/Kuruluş sorumludur.
  • Projede danışmanın görev alabilmesi için projenin özel uzmanlık gerektiren konu ya da konularının olması ve bu hususun proje önerisinde gerekçeli olarak belirtilmesi gerekir. Bir projede görev alacak danışman sayısı o projedeki özel uzmanlık gerektiren konu sayısı ile sınırlıdır.
  • Proje değerlendirme/izleme sürecinde görev alan kişi, değerlendirdiği/izlediği projede veya değerlendirdiği projenin yeniden önerilmesi durumunda önerilen projede görev alamaz.
  • Projedeki katkı oranı ’un altında olan kişiler araştırmacı olarak görev alamazlar. Ancak danışman olma kriterlerini sağlıyorlarsa, danışman olabilirler.
  • Kamu veya özel bir kurum/kuruluş çalışanının, başka bir kurum/kuruluş tarafından yürütülen proje kapsamında araştırmacı veya danışman olarak yer alabilmesi için başvuru aşamasında bağlı olduğu kurum/kuruluşun en üst düzey yetkilisinden izin belgesi alması gerekir.

Başvuru Yapabilecek Kurum/Kuruluş ve Kişiler

Türkiye’de yerleşik yükseköğretim kurumları (Devlet ve Vakıf Üniversiteleri), kamu kurum ve kuruluşları veya araştırma enstitüleri/merkezlerproje yürütücüsü kuruluş veya proje yöneticisi kuruluş olabilir.

 

Proje yöneticisi/yürütücüsünün aşağıdaki şartlara sahip olması gerekir:

  • Yükseköğretim Kurumu, araştırma enstitüleri/merkezleri ile eğitim ve araştırma hastanesi personeli olması durumunda en az doktora/tıpta uzmanlık derecesine sahip olması,
  • Yükseköğretim kurumları dışındaki diğer Kamu kurum ve kuruluşu personelinin, proje konusu ile ilgili alanda en az 4 (dört) yıllık lisans mezunu olması gerekir.
  • Kamu kurum ve kuruluşları veya yükseköğretim kurumlarında yürütülecek projelerde, proje yöneticisi/yürütücüsünün söz konusu kurum ve kuruluşun kadrolu personeli olması gerekir. Kadrosu yükseköğretim kurumlarında olanların; 3/7/2014 tarihli ve 6550 sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair Kanun ile kurulan araştırma merkezlerinde, teknoloji geliştirme bölgelerinde yer alan kuruluşlarda veya Sağlık Bakanlığı mevzuatı kapsamında görev yapmaları durumunda, proje yürütücüsü Kamu Kurum ve Kuruluşlarda kadrolu personel olması şartı aranmaz.
  • Vakıf yükseköğretim kurumlarında yürütülecek projelerde, proje yürütücüsünün yükseköğretim kurumunun tam zamanlı çalışanı olması gerekir.

Son Başvuru Tarihi

1 Haziran 2022

Daha fazla bilgi için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

https://www.tuseb.gov.tr/uploads/genel/files/b_grubu_cagri_metni.pdf

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

 

ArelTTO Ekibi

Programın Adı

 

Lisans Stajyer Araştırmacı Burs Programı (STAR)

Çağrının Amacı ve Konusu  

Bu çağrı kapsamında, lisans öğrencilerinin öğrenimlerinin yanı sıra bilimsel araştırma projelerinde bilimsel etik kuralları gözeterek görev alması ve yaratıcılık, mühendislik, problem çözme ve entelektüel becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. TÜBİTAK Merkez ve Enstitülerinde yürütülen veya TÜBİTAK tarafından desteklenen araştırma projelerinde görev alan/alacak lisans öğrencilerine burs imkânı tanınacaktır. Öğrencilerin bu çalışmalarının üniversitelerinde zorunlu staj olarak değerlendirilmesi durumu üniversitelerine bağlıdır.

 

Burs Kapsamı ve Süresi

- Çağrı kapsamında, TÜBİTAK Merkez ve Enstitülerinde yürütülen veya TÜBİTAK tarafından desteklenen araştırma projelerinde görev alan lisans öğrencileri için burs desteği sağlanacaktır.

- Burslar, projedeki görevine devam etmesi koşuluyla bursiyerin desteklenmeye başlandığı tarih esas alınarak proje süresi içerisinde kalmak şartıyla maksimum 6 aylık süre sonunda sona erdirilir. Projenin 6 aydan daha erken bitmesi halinde bursiyerlik durumu da sonlandırılır.

- Proje devam ederken bursiyerlerin öğrenimini tamamlamış olması burs ödemesine engel olmaz.

- Bursiyerin TÜBİTAK Başkanlık destek kararı öncesi göreve başlaması halinde geçmişe yönelik burs ödemesi yapılamaz.

- Bursiyerlerin burslarının başlaması için görev yapılacak kurum tarafından TÜBİTAK Başkanlık destek karar tarihinden sonra sigortalılık işlemlerinin yapılması gerekmektedir.

- Burslar, SGK giriş tarihinden itibaren başlatılır. Burslar bursiyere ait banka hesabına izleyen ay içerisinde ilgili birim tarafından transfer edilir.

Burs Miktarı

- Bursiyerlere ödenecek azami burs miktarı aylık 1.250 TL’dir. TÜBİTAK’ın diğer programlarından da burs alınması halinde verilecek burs miktarı yukarıdaki miktara tamamlanır.

- Kamu kurum ve kuruluşları tarafından desteklenen projelerde görevli bursiyerlerle ilgili 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nda belirtilen yükümlülükler, projenin yürütüleceği kurum/kuruluş tarafından yerine getirilir

Başvuru Koşulları

- T.C. vatandaşı veya 5901 sayılı kanunda geçen Mavi Kart sahibi olmak.

- Herhangi bir kurum/kuruluşta tam veya kısmi zamanlı çalışmıyor olmak.

- Türkiye’de lisans derecesi veren bir programda kayıtlı olmak.

- Lisans öğreniminde birinci sınıfın ilk dönemini tamamlamış olmak (Yabancı dil hazırlık aşamasında başvuru yapılamaz).

- Yerleştiği lisans programına girerken kullandığı puan türünde Türkiye genelinde ilk 200.000 içerisinde bulunmak,

- Öğrencilerin aşağıdaki koşulu sağlamaları gerekmektedir:

* Üniversite giriş sıralamasında ilk 100.000 ve altında yer alan öğrencilerin not ortalaması 2.0 ve üstü olmalı

* Üniversite giriş sıralamasında ilk 100.001 ve 150.000 arasında olan öğrencilerin not ortalaması 3.0 ve üstü olmalı

* Üniversite giriş sıralamasında 150.001 ve 200.000 arasında olan öğrencilerin not ortalaması 3.5 ve üstü olmalı

- OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olmak.

- Özel öğrenci statüsünde olanlar ve pasif öğrenciler (kaydı dondurulmuş vb.) bu çağrı kapsamında bursiyer olamaz.

 

Yukarıdaki şartları sağlayan 2000 öğrenci desteklenecektir.

 

Başvuru Belgeleri

Projede görev alma amacını belirten öğrenci tarafından imzalanmış Niyet Mektubu

Başvuru Yöntemi

- Başvurular BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi (ebideb.tubitak.gov.tr)  üzerinden çevrimiçi olarak yapılır. Elektronik başvuru sistemine yüklenen dosyaların açıldığının ve doğruluğunun başvuru sahibi tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Çevrim içi başvuru haricinde BİDEB’e e-posta/posta ile veya başvuruların kapanmasından sonra gönderilen belgeler değerlendirmeye alınmaz.

- Araştırmacı Bilgi Sistemi’ne (ARBİS) kayıt olunması, tüm bilgilerin eksiksiz doldurulması ve güncel tutulması zorunludur. ARBİS kullanıcı hesabı ve şifresi olmayan kişiler, arbis.tubitak.gov.tr adresinden üyelik bilgilerini doldurarak ARBİS şifresi alabilirler.

- Başvuru sırasında yanıltıcı veya gerçeğe aykırı bilgi verenler, hukuken sorumlu olacaklardır.

- Başvuru geri çekme işlemi her aşamada yapılabilir. Geri çekme işlemi için başvuru yılı ve dönemini belirten imzalı bir dilekçenin program e-posta adresine (star@tubitak.gov.tr) gönderilmesi gerekmektedir. Dilekçenin ulaşmasını takiben güncelleme işlemi yapılır.

Son Başvuru Tarihi

22 Nisan 2022

Programa başvuru yapmak isteyen öğrenciler https://star.gsb.gov.tr/ adresinde yer alan projeleri ve çağrı duyurusunu inceleyerek 31 Mart - 22 Nisan 2022 tarihleri  arasında 

https://ebideb.tubitak.gov.tr/giris.htm üzerinden Stajyer Araştırmacı Burs Programı 2021 yılı 2. Dönem Programına başvurularını yapabilirler.

 

 

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

ArelTTO Ekibi

Programın Adı

 

Arkeoloji Stajyer Araştırmacı Burs Programı (STAR)

Çağrının Amacı ve Konusu  

TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB), bilim temelli bilgi ve teknoloji üretimi ile milli teknoloji hamlesine ve bunun için ihtiyaç duyulan nitelikli insan kaynağının gelişimi süreçlerine katkı sağlamak amacıyla destekleyici ve teşvik edici programlar yürütmektedir.

 

Stajyer Araştırmacı Burs Programı 2022 yılı 1. çağrısı kapsamında Şanlıurfa Neolitik Çağ Araştırma Projesinde görev alacak lisans öğrencilerinin desteklenmesi planlanmaktadır.

 

 Şanlıurfa Neolitik Çağ Araştırma Projesi ile Göbeklitepe benzeri noktalarda 2021 - 2024 yılları arasında yapılacak kazı ve araştırmaların, Anadolu'nun hatta dünyanın neolitik çağının farklı araştırma ve bulgularla yeniden değerlendirilmesi, bu döneme ilişkin onlarca soru işaretine yeni cevaplar aranması ve bu dönemin daha iyi okunabilmesi amaçlanmaktadır.

 

Proje kapsamında konularında uzman bilim insanlarıyla birlikte disiplinlerarası yaklaşımlarla sürdürülen yüzey araştırması çalışmaları, tarih öncesi dönemlerin bütünlükçü bir şekilde ele alınmasını sağlayarak ‘Göbeklitepe Kültürü’ olarak adlandırılan arkeolojik süreçlere ışık tutacaktır.

 

Projede görev alacak lisans öğrencilerinin öğrenimlerinin yanı sıra bilimsel araştırma projelerinde bilimsel etik kuralları gözeterek görev alması ve yaratıcılık, problem çözme ve entelektüel becerilerini geliştirmesi hedeflenmektedir. Bu projede görev alacak lisans öğrencilerine burs imkanı tanınacaktır. Öğrencilerin bu çalışmalarının üniversitelerinde zorunlu staj olarak değerlendirilmesi durumu üniversitelerine bağlıdır.

Burs Kapsamı ve Süresi

- Çağrı kapsamında, Şanlıurfa Neolitik Çağ Araştırma Projesinde görev alacak lisans öğrencileri için burs desteği sağlanacaktır.

- Burslar, projedeki görevine devam etmesi koşuluyla bursiyerin desteklenmeye başlandığı tarih esas alınarak proje süresi içerisinde kalmak şartıyla 6 aylık süre sonunda sona erdirilir.

- Proje devam ederken bursiyerlerin öğrenimini tamamlamış olması burs ödemesine engel olmaz.

- Bursiyerin TÜBİTAK Başkanlık destek kararı öncesi göreve başlaması halinde geçmişe yönelik burs ödemesi yapılamaz.

- Bursiyerlerin burslarının başlaması için görev yapılacak kurum tarafından TÜBİTAK Başkanlık destek karar tarihinden sonra sigortalılık işlemlerinin yapılması gerekmektedir.

- Burslar, SGK giriş tarihinden itibaren başlatılır. Burslar bursiyere ait banka hesabına izleyen ay içerisinde ilgili birim tarafından transfer edilir.

Burs Miktarı

- Bursiyerlere ödenecek azami burs miktarı aylık 1.250 TL’dir. TÜBİTAK’ın diğer programlarından da burs alınması halinde verilecek burs miktarı yukarıdaki miktara tamamlanır.

- Kamu kurum ve kuruluşları tarafından desteklenen projelerde görevli bursiyerlerle ilgili 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nda belirtilen yükümlülükler, projenin yürütüleceği kurum/kuruluş tarafından yerine getirilir

Başvuru Koşulları

- T.C. vatandaşı veya 5901 sayılı kanunda geçen Mavi Kart sahibi olmak.

- Herhangi bir kurum/kuruluşta tam veya kısmi zamanlı çalışmıyor olmak.

- Türkiye’de lisans derecesi veren bir üniversitede Arkeoloji Bölümü veya Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümünde (4 yıllık) eğitim alıyor olmak.

- Lisans not ortalaması 2.5 ve üstü olmak.

- OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olmak.

- Özel öğrenci statüsünde olanlar ve pasif öğrenciler (kaydı dondurulmuş vb.) bu çağrı kapsamında bursiyer olamaz.

Başvuru Yöntemi

- Başvurular BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi (ebideb.tubitak.gov.tr)  üzerinden çevrimiçi olarak yapılır. Elektronik başvuru sistemine yüklenen dosyaların açıldığının ve doğruluğunun başvuru sahibi tarafından kontrol edilmesi gerekmektedir. Çevrim içi başvuru haricinde BİDEB’e e posta/posta ile veya başvuruların kapanmasından sonra gönderilen belgeler değerlendirmeye alınmaz.

- Araştırmacı Bilgi Sistemi’ne (ARBİS) kayıt olunması, tüm bilgilerin eksiksiz doldurulması ve güncel tutulması zorunludur. ARBİS kullanıcı hesabı ve şifresi olmayan kişiler, arbis.tubitak.gov.tr adresinden üyelik bilgilerini doldurarak ARBİS şifresi alabilirler.

- Başvuru sırasında yanıltıcı veya gerçeğe aykırı bilgi verenler, hukuken sorumlu olacaklardır.

- Başvuru geri çekme işlemi her aşamada yapılabilir. Geri çekme işlemi için başvuru yılı ve dönemini belirten imzalı bir dilekçenin program e-posta adresine (star@tubitak.gov.tr) gönderilmesi gerekmektedir. Dilekçenin ulaşmasını takiben güncelleme işlemi yapılır.

Son Başvuru Tarihi

22 Nisan 2022

Programa başvuru yapmak isteyen öğrenciler 31 Mart 2022 - 22 Nisan 2022  tarihleri arasında star.gsb.gov.tr adresinde  yayımlanacak çağrı duyurusunu inceleyerek  ebideb.tubitak.gov.tr adresi üzerinden  Stajyer  Araştırmacı Burs Programı 2022 yılı 1. Dönem Programına başvurularını yapabilirler.

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

ArelTTO Ekibi

Yarışmanın Adı

 

ROBOTRAK’22 YARIŞMASI

ROBOTRAK’22 Yarışması Nedir?

2015 yılından beri Trakya Üniversitesi tarafından düzenlenen ve 2019 yılından beri kapılarını Trakya Üniversiteler Birliği’ne açan yarışmanın bu yılki organizasyonunu Trakya Üniversitesi ITDC Topluluğu ve Ar-Ge Bilişim topluluğu ile bilikte yapıyor.. Birlik Üyesi üniversitelerin iştiraki ile 2019 yılında daha fazla katılımlı ve prestijli bir hale gelen “Ulusal Robot Yarışması ve Teknoloji Sergisi”nde, ülkemizin dört bir yanından 350 katılımcı yer alırken, sergilenen robot ve tasarımlara ulusal basının da ilgisi yoğun oldu.

Kategoriler

1- Mini Sumo
2- Çizgi İzleyen
3- Otonom Tarım Aracı
4- İHA Yarışı
5- Model Hava Aracı Tasarımı
6- Teknoloji Tasarım Projeleri

Ödül Miktarı

Toplam ödül 30.000 TL

Yarışmanın düzenleneceği yer

Trakya Üniversitesi Balkan Kongre Merkezi

Rektörlük Binası / EDİRNE

Yarışmanın Tarihi

25 Mayıs 2022

 

Nasıl Başvurabilirim?

Aşağıdaki adresten kaydınızı yapabilirsiniz.

https://robotrak.trakya.edu.tr/forms/2022-kayit

Kurallar

ROBOTRAK’22 YARIŞMA KURALLARI (15.03.2022)
(Kurallar ile İlgili Değişiklik Yapılabilir. Lütfen Kontrol ediniz!)

KATEGORİ ÜST KURALLARI

 

v  Herhangi bir katılım şartı aranmaksızın tüm kategoriler yarışmak isteyen herkese açıktır.

v  Yarışmaya katılan tüm ekiplere masa ve elektrik desteği sağlanacaktır.

v  Robot sıralamaları yarışma günü kura ile kararlaştırılacak ve ilan edilecektir.

v  Robotlarda kullanılan bataryalar rakip robota, piste ya da kendisine zarar vermeyecek şekilde yerleştirilmelidir.

v  Organizasyon süresince alanda roboTrak'22 düzenleme kurulu tarafından fotoğraf çekimi ve video kaydı yapılacaktır. Bu konu hakkında yarışmacılardan gelen itirazlar dikkate alınmayacaktır. Yarışmacılar bu konu hakkında telif iddia edemezler.

v  Organizasyonda yarışacak robotlar güç ihtiyaçlarını üzerlerinde bulundurmalıdır.

v  İsminde aşağılayıcı, hakaret edici, ahlak dışı sözler içeren robotların kayıtları organizasyon sırasında onaylanmayacaktır. Kayıt esnasında olası bir uyarı ile robot isminin yarışmacı tarafından değiştirilmesi istenecek, robot uygun bir isim ile yeniden kayıt edilebilecektir.

v  Robotlar için resmi web sitesi üzerinden ön kayıt yaptırılması zorunludur. Ön kayıt işlemi yapılmayan robotların kesin kayıtları yapılamaz. Kesin kayıt işlemleri etkinlik takviminde yer almaktadır.

v  Pistler %5 tolerans ile üretilmektedir. Robotların bu duruma göre tasarlanması gereklidir.

v  Hakemlere yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır. İtirazlar Kriz Masası’na dilekçe ile yapılacak ve Kriz Masası tarafından değerlendirilecektir. Kriz Masası’nın verdiği kararlara itirazlar kabul edilmez.

v  Pistlerin konumları, ışıklandırma ve ses seviyeleri robotların etkilenmeyeceği şekilde planlanmıştır. Bu konularda gelen itirazlar dikkate alınmayacaktır.

v  Yarışmalar esnasında herhangi bir sebeple pistlere zarar veren robotlar bulundukları yarışmadan elenir.

v  Robotlar dayanıklı şekilde tasarlanmalıdırlar. Yarışmalarda kullanılan sistemlerin robotlara zarar vermesi durumunda sorumluluk roboTrak'22 düzenleme kurulu’na ait değildir, itirazlar değerlendirilmez.

v  Yarışma kuralları altında belirtilen robot özelliklerini sağlamayan robotlar yarışmalara kesinlikle katılamazlar.

v  Robotunu yarıştıracak yarışmacılar kimlik kartlarını ve robot etiketlerini hakeme ibraz etmek zorundadır.

v  Yarışmalardan önce veya sonra, rakibi veya hakemi aşağılayıcı hareketlerde bulunan yarışmacılar katıldıkları bütün yarışmalardan elenir.

v  Kategori kurallarında belirtilmeyen bütün durumlarda tek yetkili yarışma hakemleri ve teknik koordinatördür.

v  Sıralamayı etkileyebilecek bir durumda yarışma hakemi yarışmacılara sormadan bir robotu ya da tüm robotları tekrar yarıştırabilir.

v  Organizasyon boyunca katılımcıların kişisel eşyalarının güvenliğinden düzenleme kurulu sorumlu değildir.

v  Organizasyon genelinde Kategori Üstü Kurallar dışında “Genel Kurallar” da geçerlidir.

v. Ön kayıt işleminden sonra yarışma yer alacak robot ve tasarımların fotograf ve özelliklerinin içeren raporu robotrak@trakya.edu.tr adresine göndermeleri gerekmektedir. Aynı veya tip projeleri bu esnasda elenecek sadece onay verilen projeler yarışacaktır.

v. Yarışmaya hak kazanan projeler web sitesinde ilan edilecektir.

v  Kayıt esnasında kontrolleri yapılan robota sonrdan eklenti yapılamaz , eğer yarışma esnasında bir ekleme tespit edilirse robot diskalifiye edilir.

v. Aynı kişi yada grup aynı kategoride birden fazla derece alırsa sadece en yüksek derece aldığı kategorinin ödülünü alır. 

UYARI: Kategori üstü kuralları okumak yarışmacının sorumluluğundadır. RoboTrak'22 düzenleme kurulu tüm kuralların değişim hakkını saklı tutar. Son ana kadar kontrol etmek yarışmacının sorumluluğundadır.

 

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

ArelTTO Ekibi

Çağrı Adı / Çağrının Kodu

TEK PAZAR PROGRAMI Genç Girişimciler için Erasmus Çağrısı / SMP-COSME-2021-EYE

Çağrının Amacı / Kapsamı

Genç Girişimciler için Erasmus(EYE), deneyimli girişimcilere yenilikçi fikir ve yeni ortaklara erişim sağlarken, yeni veya istekli girişimcilere de Tek Pazar Programı(TPP) katılımcısı diğer ülkelerde küçük işletme sahibi deneyimli girişimcilerden öğrenme şansı veren bir sınır ötesi değişim programıdır.

 

Genç Girişimciler için Erasmus programının genel amacı, girişimciliği desteklemek, Avrupa KOBİ'lerinin uluslararası görünümünü ve rekabet gücünü geliştirmek ve katılımcı ülkelerdeki potansiyel girişimcileri ve yeni kurulan mikro ve küçük işletmeleri teşvik etmektir.

 

Çağrının hedefi ise, Genç Girişimciler için Erasmus programını yerel düzeyde uygulamak üzere Aracı Kuruluşlar (Intermediary Organisations) seçmektir. Bu kuruluşların, özellikle girişimcilerin belirlenmesi ve programdan yararlanmaları konularında yardımcı olmaları beklenmektedir. Çağrı;

 - TPP katılımcısı ülkelerdeki yeni girişimcilere, yurtdışında küçük ve orta ölçekli işletme sahibi girişimciler tarafından başarılı bir başlangıç ​​ve iş fikirlerinin geliştirilmesini kolaylaştırmak için iş başında eğitim vermeyi,

- Girişimciler arasında, kendi işini kurmanın ve geliştirmenin önündeki engel ve zorluklar hakkında deneyim ve bilgi paylaşımını teşvik etmeyi,

- AB ve TPP katılımcısı ülkelerdeki yeni ve yerleşik girişimciler için pazar erişimini ve potansiyel ortakların belirlenmesini kolaylaştırırken aynı zamanda AB vatandaşlığına sahip yeni girişimcilerin, EYE Global(Erasmus for Young Entrepreneurs Global) destinasyonlarındaki ev sahibi girişimcilerle değişime gitme olanağını artırmayı,

- Bilgi ve deneyime dayalı, farklı TPP katılımcısı ülkelerindeki girişimciler arasında bir ağ oluşturmayı,

- “Yeterli temsil edilmeyen ülkeler” olarak nitelendirilen ülkelerdeki (Ukrayna, Kosova, Türkiye, Moldova Cumhuriyeti, Bosna Hersek, Fransa, Ermenistan, Almanya, Polonya, Arnavutluk, Çek Cumhuriyeti) girişimcilerin eşleşmesini teşvik etmeyi,

- AB'nin üç ana tematik odağında dönüşüm amacı ile  (sürdürülebilirlik, dijital dönüşüm ve daha zorluklara  dayanıklılık) ilgili stratejilerine katkıda bulunmayı hedeflemektedir.

 

Temalar ve Öncelikler

Teklifler, yeni ev sahibi girişimcilerle eşleşmeye odaklanmalıdır. Herhangi bir ekonomik sektörden olan girişimciler Aracı Kuruluşlar için Uygulama Kitabı’nda1 belirtilen kriterlere uydukları sürece programa öncü olarak katılabileceklerdir.

Bu çağrı için hem girişimcilerin belirlenmesi hem de eşleştirme için belirli girişimci hedefleri gerekmektedir. Bunlar tekliflerin;

  • Proje hedeflerinin en az 'unun “yeterli temsil edilmeyen” ülkelerden gelen girişimcilerle eşleştirmeyi öngörmesi,
  • “Sürdürülebilir/yeşil” ve “dijital” iş modelleri öneren girişimcileri de hedef gruplarına dahil etmesi,
  • Hem yeni hem de ev sahibi olarak belirlenen girişimciler arasında cinsiyet dengesini sağlamayı amaçlaması olarak sıralanabilir.

 

Finanse edilebilecek faaliyetler

Yukarıda belirtilen hedeflere ulaşabilmek için, Aracı Kuruluşların hibe anlaşmaları yoluyla aşağıdaki tabloda belirtilen faaliyetleri gerçekleştirmesi gerekmektedir.

 

İş Paketi 1 (İP1)

Programın Yönetimi, Ağ Oluşturma ve Raporlama

- Yönetim, kalite kontrol ve değerlendirme

- Aktif ağ oluşturma

- EYE ağı ile işbirliği

- Belirli ağ oluşturma faaliyetleri   (mezun etkinlikleri dahil)

- Raporlama (etki dahil)

İş Paketi 2 (İP2)

Programın Tanıtımı ve Girişimcilerin İşe Alınması

- Programın tanıtımı

- Girişimcilerin kaydının yapılması

İş Paketi 3 (İP3)

İlişkiler Kurma

- Yeni ve ev sahibi girişimcilerden gelen başvuruları değerlendirme ve yalnızca uygun profesyonellerin kabul edilmesini sağlama

İş Paketi 4 (İP4)

İlişki Yönetimi

- Yeni girişimciler, taahhütler ve mali yardım ile hibe anlaşmalarının yönetimi

- Değişim programının hazırlanması ve başarılı bir şekilde tamamlanmasına katkıda bulunulması

- Yapılan değişim programlarının takibi (giriş eğitimi ve sonrası dahil)

 

Bu teklif çağrısı kapsamında, her bir teklif aşağıdaki temel sonuçları sağlamalıdır:

1. Yeni veya ev sahibi girişimciler olarak (genellikle her ikisinin karışımı olarak) çağrının talep ettiği minimum sayıdaki hedef grubu (Ana performans göstergeleri) başarılı bir şekilde eşleştirmek,

2. Aracı Kuruluş tarafından sağlanan bir ev sahibi girişimciyi ziyaret eden yeni girişimcilere yukarıda finanse edilebilecek faaliyetlerde belirtilen mali yardım ve değişimden sonra sunulan faaliyet sonrası hizmetler de dahil olmak üzere yardım ve destek sunmak,

3. Brüksel'de veya TPP’ye katılan ülkelerdeki toplantılara katılmak.

Uygulama, konsorsiyum başına ara hedefler belirlemeli ve çıktılar sağlamalıdır. Hedefler gerçekçi ve ulaşılabilir olmalıdır.

 

Proje Türleri

2014-2020 COSME programı kapsamında EYE uygulaması ile edilen deneyimler, aracı kuruluşların yeni girişimciler için büyük bir bütçeyi yöneten daha geniş ortaklıkların parçası olması durumunda ölçek ekonomilerin elde edilebileceğini göstermiştir. Bu nedenle özellikle büyük ölçekli projeler için başvurular teşvik edilmekte olup bununla birlikte, küçük ölçekli projeler de değerlendirilecektir. Hangi proje türü altında teklif verildiği proje teknik teklif dosyasında yer alacak olan Ek-5’de belirtilmelidir.

 

Proje Türü

Ana performans göstergeleri

Büyük ölçekli projeler - maks. 4 000 000 EUR hibe

800 Bağlantı (yılda ortalama 200)

Çağrı gereksinimlerine 800 veya daha fazla bağlantı uygun, 799 ve daha az bağlantı uygun değildir.

Küçük ölçekli projeler - maks. 2 000 000 EUR hibe

400 Bağlantı (yılda ortalama 100)

Çağrı gereksinimlerine 400 veya daha fazla bağlantı uygun, 399 ve daha az bağlantı uygun değildir.

 

Çağrıya Başvuru Uygunluğu

  • Tüzel kişiler (kamu veya özel kuruluşlar)
  • Aşağıda belirtilen ülkelerden birinde kurulmuş olmak,
  • AB Üye Devletleri
  • AB üyesi olmayan ülkeler:

Listelenen AEA ülkeleri, Tek Pazar Programındaki ülkeler

Ortaklık anlaşması için devam eden müzakerelerde olan veya anlaşmanın hibe imzasından önce yürürlüğe girdiği ülkeler

 

Konsorsiyum Yapısı

Teklifler, aşağıdaki koşullara uyan başvuru sahiplerinden (yararlanıcılar; bağlı kuruluşlar değil) oluşan bir konsorsiyum tarafından sunulmalıdır:

  • 4 farklı uygun ülkeden en az 6 kuruluş olması
  • Toplamda 10'dan fazla başvuran kuruluş içermemesi
  • Bir konsorsiyumda aynı ülkeden en fazla 2 başvuru sahibi olması
  • Konsorsiyumun en az yarısının, konsorsiyum lideri de dahil olmak üzere EYE programının uygulanmasında en az 5 yıllık deneyime sahip olması

 

Çağrı Bütçesi / Süresi

Mevcut çağrı toplam bütçesi 40.000.000 Avrodur. Bu bütçe en fazla %20 oranında artırılabilir.

Çağrı kapsamında yaklaşık 10-15 projenin finanse edilmesi beklenmektedir: 7 veya 8 büyük (tip 1) ve 5 veya 6 küçük (tip 2) proje.

Alınan tekliflere ve değerlendirmenin sonuçlarına bağlı olarak, tüm bütçenin kullanılmaması veya bütçenin  çağrı öncelikleri arasında yeniden dağıtılması hakkı saklıdır. 

Her iki proje türü için de tahmini toplam bütçenin en az %50'si üçüncü şahıslara, yani yeni girişimcilere mali destek amacı ile ayrılmalıdır.

EISMEA, alınan tekliflere ve değerlendirme sonuçlarına bağlı olarak, mevcut tüm fonları vermeme veya bunları çağrı öncelikleri arasında yeniden dağıtma hakkını saklı tutar.

Proje bütçesi ve süre

Proje bütçelerinin (maksimum hibe tutarı), tip 1 proje (büyük projeler) başına 4.000.000 Avro ve tip 2 proje (küçük projeler) başına 2.000.000 Avro olması beklenmektedir. Bu, başka miktarlar talep eden tekliflerin sunulmasını/seçilmesini engellemez.

Projelerin 01/02/2023 ile 31/01/2027 tarihleri arasında 48 ay sürmesi beklenmektedir. (Gerekli bir şekilde gerekçelendirilirse bir değişiklik yoluyla uzatmalar mümkündür).

 

Çağrı Takvimi

Çağrı açılış:

16 Mart 2022

Teklifler için son teslim tarihi:

8 Haziran 2022 – 17:00 (Brüksel saati)

Değerlendirme:

Haziran 2022 – Eylül 2022

Değerlendirme sonuçları hakkında bilgi:

Eylül 2022

Sözleşme imzası:

Aralık 2022/Ocak 2023

 

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

 

ArelTTO Ekibi

TÜSİAD SD²’nin 5. döneminde de, dijital dönüşümde…

ByByarelttoAğu 27, 20221 min read

Sanayi Doktora Programı / 2244

Çağrı Adı / Çağrının Kodu

Sanayi Doktora Programı / 2244

Çağrının

Amacı / Kapsamı

Çağrının amacı ülkemizin 2023 yılı hedefleri kapsamında sanayide ihtiyaç duyulan doktora derecesine sahip nitelikli insan kaynağının üniversite - sanayi işbirliği ile yetiştirilmesi, sanayide doktoralı araştırmacı istihdamının teşvik edilmesi ve üniversite/araştırma altyapısı - sanayi işbirliğinin geliştirilmesidir.

Burs Destek Kapsamı

Bu program ile;

· Doktora öğrencilerine burs,

· Proje yöneticisi ve akademik tez danışmanlarına Proje Teşvik İkramiyesi,

· Özel sektör kuruluş/kuruluşlarına istihdam desteği sağlanır

İş Birliği Modeli

Bu program kapsamında üniversite/araştırma altyapısı ile özel sektör kuruluşları arasında oluşturulabilen işbirliği modelleri aşağıda verilmektedir.

 

· Üniversite-Sanayi İşbirliği Modeli: Bir üniversite/araştırma altyapısı ile bir özel sektörkuruluşunun bir araya geldiği ortaklı projelerdir.

· Rekabet Öncesi Üniversite-Sanayi İşbirliği Modeli: Bir üniversite/araştırma altyapısı ile en az iki özel sektör kuruluşunun bir araya geldiği ortaklı projelerdir

Destek Miktarı ve Süresi

- Proje kapsamında öğrencilere verilecek bursun süresi, yüksek lisans sonrası doktora eğitimi için bursiyerin projeye dahil olduğu dönem esas alınarak 48 ay sonunda, 4 bütünleşik doktora eğitimi için ise 60 ay sonunda sona erdirilir. Ancak, eğitim süresinin doktora derslerinin alınmaya başlandığı dönemden itibaren yüksek lisans sonrası doktora eğitimi için 12 yarıyılı, bütünleşik doktora eğitimi için ise 14 yarıyılı aşması durumunda burs ödemesi yapılmaz.

- Proje kapsamında özel sektör kuruluşlarına yönelik verilecek istihdam desteğinin süresi öğrencinin doktora eğitiminden mezuniyeti sonrası en fazla 36 aydır.

- Proje süresi; projede bütünleşik doktora öğrencisi bulunmayanlar için burs ve istihdam desteği dönemleri dâhil en fazla 84 aydır. Ancak, proje yöneticisinin gerekçeli talebi halinde bu süre GYK kararı ile en fazla 120 aya çıkartılabilir. Proje süresi; projede bütünleşik doktora öğrencisi bulunanlar için burs ve istihdam desteği dönemleri dâhil en fazla 96 aydır. Ancak proje yöneticisinin gerekçeli talebi halinde bu süre GYK kararı ile en fazla 132 aya çıkartılabilir.

- Doktora öğrencilerine eğitimleri süresince aylık 6.000 TL burs desteği  verlilecektir.(Aylık burs miktarı, bursiyerin başka bir yerden ücret, maaş, ticari kazanç, burs vb. gelirinin olup olmamasına göre tam ya da kısmi burs şeklinde değişebilir. Burs miktarlarına programın web sayfasından ulaşılabilir. )

2244-Sanayi Doktora Programı kapsamında desteklenen bursiyerlerimiz, “BİDEB 2250-Lisansüstü Bursları Performans Programı”na başvuru yapmaları durumunda performans kriterlerine göre 2.000 TL/aya kadar ek burs alabileceklerdir.

- Herhangi bir kurum/kuruluş bünyesinde istihdam edilen araştırmacılar başvuru koşullarını sağlamaları halinde bu programa bursiyer olarak dahil edilebilir.

- Doktora eğitimi sırasında proje ortağı özel sektör kuruluşunda çalışmakta olan bursiyerler de dahil olmak üzere zorunlu istihdam süresi ve istihdam desteği doktora mezuniyeti sonrasında başlatılır.

- Proje kapsamında doktora bursiyerlerine verilecek bursun en az %25’i projeye dahil olan özel sektör kuruluş/kuruluşları tarafından karşılanır.

İstihdam desteğine ilişkin hükümler:

* Mezuniyeti sonrasında istihdam edilen araştırmacılar için TÜBİTAK tarafından 36 ay süreyle özel sektör kuruluşlarına istihdam desteği sağlanır. İstihdam desteği tutarının hesaplanmasında; brüt ücret, SGK İşveren Primi, İşsizlik Sigortası İşveren Hissesi ve varsa ikramiye ödemelerinin aylık tutarının toplamı esas alınır.

* İstihdam desteği; Üniversite-Sanayi İşbirliği Modelinde araştırmacılara ödenen ücretin % 40’ı, Rekabet Öncesi Üniversite-Sanayi İşbirliği 5 Modelinde ise % 60’ı olarak uygulanır. Söz konusu destek, ilgili dönemde geçerli brüt asgari ücretin üniversite-sanayi işbirliği modelinde en fazla 2 katını; Rekabet Öncesi Üniversite-Sanayi İşbirliği Modelinde 3 katını aşamaz.

* Sanayi kuruluşu tarafından istihdam döneminde bursiyere ödenen aylık net ücret, brüt asgari ücretin 2 katından az olamaz.

 

- Proje kapsamında burs ve/veya istihdam desteğine ilişkin dönemler itibarıyla belirlenen bütçenin birinci dönem ödeneği sözleşmenin taraflarca imzalanmasını müteakip, diğer dönem ödenekleri ise gelişme raporlarının kabul edilmesine bağlı olarak üniversite/araştırma altyapısı tarafından açılan proje özel hesabına taahhütte bulunan taraflarca aktarılır. İstihdam desteği aşamasında ise özel sektör kuruluşuna aktarılacak istihdam desteği tutarı yönetici kurum tarafından özel sektör kuruluş hesabına aktarılır.

- Proje önerisinin desteklenmesi durumunda, özel sektör kuruluşuna aylık olarak proje yöneticisi kurum tarafından aktarılacak istihdam desteği miktarının belirlenmesinde doktoralı araştırmacı istihdam hedeflerinin de göz önünde bulundurulması beklenir.

- İstihdam edilen doktoralı araştırmacı için 5746 ve 4691 sayılı kanunlar kapsamındaki teşvik ve desteklerden yararlanılması veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarından hibe şeklinde destek alınması halinde söz konusu destek ve teşvikler personel maliyetlerinden düşürüldükten sonra kalan tutar üzerinden destek ödemesi yapılır.

- Desteklenen projelerde üniversite/araştırma altyapısı bünyesindeki proje yöneticisine proje süresiyle sınırlı olmak üzere ve akademik danışman/lara tez dönemleri süresince ödenecek Proje Teşvik İkramiyesi (PTİ) tutarı TÜBİTAK Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Üniversiteler/araştırma altyapıları bünyesindeki proje yöneticileri için belirlenen PTİ’nin %50’si gelişme raporlarının; %50’si ise proje sonuç raporunun kabul edilmesi ile ödenir. Akademik danışmanlar için belirlenen PTİ ise öğrencilerin doktora mezuniyetlerinin raporlanması sonrasında ödenir. Proje bitiş tarihinden sonra yalnızca PTİ ödemesi yapılabilir.

- İzleme sürecinde projedeki bursiyer sayısında değişme olması halinde, akademik danışmana tez süresince ödenecek PTİ tutarı yeniden hesaplanır.

- Transfer edilen ödeneklere ilişkin harcamalar, desteğin niteliğine uygun olarak “TÜBİTAK Kaynaklarından Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ile Özel Bütçeli İdarelere Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Harcanması ve TÜBİTAK Tarafından Yürütülen Dış Destekli Projelerin Harcamalarının Gerçekleştirilmesine İlişkin Esas ve Usuller”, “TÜBİTAK Tarafından Özel Kuruluşlar ve Vakıf Üniversitelerine Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Transferi, Harcanması, Muhasebeleştirilmesi ve Denetimine İlişkin Esaslar” veya ‘’TÜBİTAK Kaynaklarından Araştırma Altyapıları İle 5018 Sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun Kapsamı Dışında Kalan Kamu İdarelerine Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Mali İşlemlerinde Uygulanacak Usul ve Esaslar’’ kapsamında gerçekleştirilir.

- Öğrenimlerini bursiyerlik süreleri dolmadan bitiren bursiyerlerin bursları mezun oldukları ay itibarıyla sona erer.

Başvuru Koşulları

- Yurtiçinde doktora eğitimi veren devlet veya vakıf yükseköğretim kurumlarından veya 6550 sayılı Araştırma Altyapılarının Desteklenmesine Dair Kanun kapsamında yeterlik almış araştırma altyapılarından biri olması,

 - Yukarıdaki maddede yer verilen yükseköğretim kurumları ile araştırma altyapılarının, 5746 sayılı Araştırma, Geliştirme ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun kapsamında Ar-Ge merkezi veya tasarım merkezine sahip veya 4691 sayılı Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu kapsamındaki teknoparklar bünyesinde Türkiye’de yerleşik sermaye şirketleri veya TÜBİTAK tarafından desteklenen en az bir proje sonuçlandırmış özel sektör kuruluşlarıyla işbirliği yapmış olması,

- Doktora programı kapsamında eğitim verilmesi planlanan öğrenci sayısı, eğitim verilecek ihtisas alanları, eğitim sürecinin üniversite ve sanayi bünyesinde geçirilecek bölüm, zaman ve faaliyetlerinin planlanması ve özel sektör kuruluşları tarafından öğrencilere sağlanacak imkânları (danışmanlık, laboratuvar, ek burs, destekler vb.) içeren bir protokolün projeye dâhil olan yükseköğretim kurumları veya araştırma altyapıları ile özel sektör kuruluşları arasında 7 imzalanmış olması,

- 6550 sayılı kanun kapsamında yeterlik almış araştırma altyapılarının başvuru yapması halinde araştırma altyapılarının, proje kapsamında doktora bursiyerlerinin eğitim görmesinin planlandığı üniversite ile protokol yapmış olması,

- Üniversite-Sanayi İşbirliği Modelinde bir sanayi kuruluşunun, Rekabet Öncesi Üniversite-Sanayi İşbirliği Modelinde ise en az iki özel sektör kuruluşunun protokole dahil olması,

- Üniversite-Sanayi işbirliği projelerinde projenin faaliyet alanlarıyla ilgili olmak şartıyla en az 3 doktora öğrencisinin doktora programına dahil olması, Rekabet Öncesi Üniversite-Sanayi işbirliği projelerinde projenin faaliyet alanlarıyla ilgili olmak şartıyla en az 5 doktora öğrencisinin (Teknoparklar bünyesinde Türkiye’de yerleşik sermaye şirketlerinin birlikte sunacakları Rekabet Öncesi ÜniversiteSanayi işbirliği projelerinde projenin faaliyet alanıyla ilgili olmak şartıyla en az 3 doktora öğrencisinin) doktora programına dahil olması.

Program Kapsamında Burs Verilecek Öğrencilerde Aranan Kriterler

Programa kabul edilecek öğrencilerde aşağıdaki şartlar aranır.

 

- Doktora programı için yüksek lisans derecesine, bütünleşik doktora programı için lisans derecesine sahip olmak,

- YÖK Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin ve başvuru yapılacak yükseköğretim kurumunun belirlediği başvuru ve kabul şartlarını taşıyor olmak,

- Bilimsel hazırlık hariç olmak üzere yüksek lisans sonrası doktora programına kayıtlı adaylar için eğitiminin en geç 6. döneminde; bütünleşik doktora programına kayıtlı adaylar için en geç 8. döneminde olmak,

- Kamu görevinden çıkarılmamış olmak veya olağanüstü hal döneminde alınan tedbirler nedeniyle görevlerine son verilmemiş olmak,

- Terör örgütlerine veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya gruplarla mensubiyeti, üyeliği, iltisakı veya irtibatı bulunmamak,

- Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği 8 hükümlerine göre disiplin cezası almamış olmak,

- Özel öğrenci statüsünde veya projenin yürütüldüğü üniversite dışında bir üniversitede doktora programına kayıtlı olmamak.

Başvuru Belgeleri

- Proje Öneri Formu,

- Bütçe Öneri Formu,

- Projeye dahil Türkiye’deki yükseköğretim kurumları veya araştırma altyapıları ile özel sektör kuruluşları arasında imzalanacak protokolün aslı veya onaylı örneği,

- 6550 sayılı kanun kapsamında yeterlik almış araştırma altyapılarının başvuru yapması halinde araştırma altyapılarının, proje kapsamında doktora bursiyerlerinin eğitim görmesinin planlandığı üniversite ile imzalayacakları protokolün aslı veya onaylı örneği.

Başvuru Yöntemi

- Başvurular, çağrı duyurusunda ilan edilen tarihler içerisinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi (e-bideb.tubitak.gov.tr) üzerinden proje yöneticisi tarafından çevrimiçi olarak yapılır. İstenen tüm belgelerin sisteme çevrimiçi olarak yüklenmesi zorunludur.

- Başvuruya ait varsa diğer dokümanlar başvuru sayfasında “Ek Belgeler” modülünden sisteme yüklenir.

- Destek almaya hak kazanan proje yöneticilerinin aşağıdaki belgeleri ıslak imzalı olarak ilgili dönemin başvuru sonuçlarının açıklanma tarihini izleyen 15 gün içerisinde TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığına göndermesi gerekir. * Çevrimiçi başvuru sistemi başvurunun tamamlandığı mesajını verdikten sonra sistem tarafından otomatik olarak oluşturulacak olan formun çıktısı (imza yerleri imzalanarak geri kalan sayfaları paraflanarak, Kabul ve Taahhüt Beyanları Formu ile birlikte).

* Projeye dahil Türkiye’de kurulu yükseköğretim kurumları veya araştırma altyapıları ile özel sektör kuruluşları arasında imzalanacak protokolün aslı veya onaylı örneği ve özel sektör kuruluş/larına ait 9 imza sirküleri,

* 6550 sayılı kanun kapsamında yeterlik almış araştırma altyapılarının başvuru yapması halinde araştırma altyapılarının, proje kapsamında doktora bursiyerlerinin eğitim görmesinin planlandığı üniversite ile imzalayacakları protokolün aslı veya onaylı örneği ve özel sektör kuruluş/larına ait imza sirküleri.

Projelere Bursiyer Dahil Edilmesi için Yapılması Gerekenler

Projelere dahil edilecek bursiyerlerin, proje sözleşmesinin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 1 yıl içinde belirlenmesi gerekmektedir.

Aşağıdaki belgelerin Bideb Proje Takip Sistemi’ne (https://giris.tubitak.gov.tr/kullaniciadiilegiris.htm) yüklenmesi sonrasında proje kapsamında desteklenen bursiyerlerin burs ödemeleri başlatılır. Bursiyerlerle ilgili yasal yükümlülüklerin yerine getirilmesinden yönetici kurum sorumludur.

 

  • -e-Devlet Sayfasından Alınacak Güncel Müstehaklık Belgesi

 

Değerlendirme

- Bilimsel değerlendirme, alanında uzman panelist/danışmanlar tarafından, aşağıdaki kriterler esas alınarak yapılır:

Projenin Amaç ve Kapsamı: Projenin amaç ve hedefleri ile kapsamı belirtilmelidir.

Proje Yürütücüsü Kurum/Kuruluşların Yetkinliği: Üniversitenin/Araştırma Altyapısının akademik ve teknik altyapı kapasitesinin doktora programı açısından yeterliliği (doktora bursiyerlerine sunulacak fiziki mekân ve araştırma olanakları, öğretim üyesi sayıları ve yetkinlikleri vb.) belirtilmelidir.

Özel Sektör Kuruluşlarının Faaliyet Alanlarının Doktora Programları ve İhtisas Alanları ile Uyumu: Protokole dâhil olan özel sektör kuruluşlarının faaliyet alanı, kendi uzmanlık konuları ve Ar-Ge veya Tasarım Merkezi altyapı imkânlarının bursiyerlerin doktora programı alanı ve tez çalışması ile uyumluluğu belirtilmelidir.

Projenin Kurumsal Yönetim ve İzleme Sistematiği: Özel sektör kuruluşları tarafından 10 ihtiyaç duyulan alan/yetenekler, özel sektör kuruluşlarının ihtiyaçlarını giderecek tez konu ve süreçleri, doktora tez döneminde bursiyerlere ilişkin performans izleme sistematiği, bursiyerlerin ders ve tez döneminde özel sektör kuruluşunun bünyesinde bulunacakları zaman ve faaliyetler, özel sektör kuruluşlarının bursiyerlere sanayi danışmanları aracılığıyla sağlayacakları mentorluk faaliyetleri, ek burs, ücret, imkan ve destekler, bursiyerlerin görev alacakları Ar-Ge ve yenilik projelerine ilişkin planlamalar, bursiyerlerin istihdam desteği süresince performans ölçümüne yönelik kriterler, Ar-Ge ve yenilik faaliyetleriyle üretilen çıktılar belirtilmelidir.

Projenin Özel Sektör Kuruluşlarına Sağlayacağı Katkı: İstihdam edilecek doktoralı araştırmacıların özel sektör kuruluşlarının Ar-Ge ve yenilik kapasitesine sağlayacağı katkı belirtilmelidir.

- Projeye dahil olan doktora bursiyerlerine yüksek öğretimkurumu/araştırma altyapısı tarafından ek imkanlar sunulması halinde bu projelere değerlendirme aşamasında öncelik tanınacaktır. (Örneğin, öğrencilere eğitimleri süresince sağlanacak yurtiçi ve/veya yurtdışı katkılar (kongreye katılım desteği, vb.), sosyal imkanlar (barınma, yemek, mediko/sağlık dahil)).

- Doktora tez çalışmalarında elde edilecek Ar-Ge sonuçlarına dayalı ticari değerlerin paylaşılma planına protokolde yer verilmesine dikkat edilir.

- Değerlendirme yalnızca sisteme yüklenen belgeler üzerinden yapılmaktadır. Bu nedenle her bir koşula ilişkin belge, açık ve belirlenen içerikte olacak şekilde başvuru formları aracılığıyla sisteme yüklenmelidir (Yalnızca web sayfası linki içeren belgeler dikkate alınmayacaktır.).

- Değerlendirme sonuçları GYK önerisi alınarak Başkanlığa sunulur. Desteklenecek başvurular ve destek miktarları Başkanlık Onayı ile kesinleşir.

Çağrı Takvimi

Program sürekli başvuruya açıktır.

 Bilimsel değerlendirmeler programın işleyişine göre periyodik olarak yapılacaktır.

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

 

ArelTTO Ekibi

Çağrı Adı/ Çağrı Kodu

 Doğrudan Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programı / 2210-E

Çağrının Amacı ve Kapsamı

Programın amacı, Türkiye’de lisans sonrası tezli yüksek lisans öğrenimi yapan başarılı öğrencileri destekleyerek ülkemizin önceliklerine ve ihtiyaç duyduğu alanlara yönelik insan kaynağı yetiştirilmesine katkı sağlamaktır. Lisans eğitimleri sırasında BİDEB bursiyeri olup lisanstan mezun oldukları dönemi takip eden dönemde lisans sonrası tezli yüksek lisans öğrenimine başlayanları kapsamaktadır.

Burs Kapsamı ve Süresi

-Burslar bursiyerin desteklenmeye başladığı başvuru dönemi esas alınarak 24 ay sonunda sona erdirilir.

- 24 aylık sürenin işbu çağrı duyurusunda belirtilen azami süreleri aşması durumunda ise burs, azami sürenin sonunda sona erdirilir.

- Burslar, ait oldukları ayı takip eden ayın ilk 10 günü içerisinde bursiyerlerin banka hesaplarına ödenir. Ödemeler, peşin veya geriye dönük olarak ve 2 ya da 3’er aylık dönemler şeklinde de yapılabilir.

 

Burs Miktarı

Tam Burs(ay)   3.000 TL

Kısmi Burs(ay) 1.000 TL

 

Başvuru Koşulları

- T.C. vatandaşı veya 5901 sayılı kanunda geçen Mavi Kart sahibi olmak

- BİDEB’in 2205 - Lisans Burs Programı bursiyeri iken öğrenimlerini başarıyla tamamlayıp takip eden yarıyılda, hiç ara vermeksizin yüksek lisans programına başlamak

- Mezun oldukları dönemi takip eden dönemde doğrudan bursiyerlik başvurusu yapmak

- Tezli yüksek lisans programına kayıt yaptıran adayların, BİDEB lisans bursiyeri 4 olup başvuruda belirtilen lisans programını başarıyla tamamlayıp 4’lük not sistemi için en az 2,8; 100’lük not sistemi için en az 72 ortalama ile mezun olmak

- Yüksek lisans öğrenimini tezsiz yapanlar başvuru yapamaz.

- OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olmak

- Kamuda ya da özel sektörde çalışanlar da dâhil olmak üzere başvuru için aranan koşulları sağlayan tüm tezli yüksek lisans öğrencileri başvuru yapabilir.

- Özel öğrenci statüsünde olanlar başvuru yapamaz.

- 2211 Yurt İçi Lisansüstü Burs Programı’nın alt programlarına aynı başvuru dönemi içinde birden fazla başvuru yapılamaz.

 

Not: TÜBİTAK’ta veya bağlı birimlerinde çalışmakta olanlar bu programa başvuru yapamaz

Başvuru Yöntemi

Başvurular, çağrı duyurusunda ilan edilen tarihler içinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi (e-bideb.tubitak.gov.tr) üzerinden çevrimiçi olarak yapılır.

Çağrı Takvimi

Başvuru Dönemi

Tarih

2022/1.Dönem

31 Mart 2022 – 20 Nisan 2022 saat 17:30’a kadar

2022/2.Dönem

24 Ekim 2022 – 11 Kasım 2022

Daha fazla bilgi için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/283/2210-e_cagri_duyurusu_2022-1.pdf

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

 

ArelTTO Ekibi

Çağrı Adı/ Çağrı Kodu

 Yurt İçi Sanayiye Yönelik Yüksek Lisans Burs Programı / 2210-D

Çağrının Amacı ve Kapsamı

Programın amacı; Türkiye’de tezli yüksek lisans öğrenimi gören başarılı öğrencileri destekleyerek üniversite-sanayi işbirliğini geliştirmek, ülkemizin önceliklerine ve sanayinin ihtiyaç duyduğu alanlara yönelik bilgi üretmek ve insan kaynağı yetiştirilmesine katkı sağlamaktır.

Burs Kapsamı ve Süresi

-Burslar bursiyerin desteklenmeye başladığı başvuru dönemi esas alınarak 12 ay sonunda sona erdirilir.

- 12 aylık sürenin işbu çağrı duyurusunda belirtilen azami süreleri aşması durumunda ise burs, azami sürenin sonunda sona erdirilir.

- Burslar, ait oldukları ayı takip eden ayın ilk 10 günü içerisinde bursiyerlerin banka hesaplarına ödenir. Ödemeler, peşin veya geriye dönük olarak ve 2 ya da 3’er aylık dönemler şeklinde de yapılabilir.

 

Burs Miktarı

Tam Burs(ay)   3.500 TL

Kısmi Burs(ay) 1.250 TL

 

Başvuru Koşulları

- T.C. vatandaşı veya 5901 sayılı kanunda geçen Mavi Kart sahibi olmak

- Türkiye’de yüksek lisans derecesi veren bir programda kayıtlı olmak

- Tez önerisi enstitü tarafından kabul edilmiş olmak

- Yüksek lisans öğrenimini tezsiz yapanlar başvuru yapamaz.

- Kayıt dondurulan dönemler hariç olmak üzere eğitiminin bilimsel hazırlık dâhil en geç 5. döneminde kayıtlı olmak (Yabancı dil hazırlık aşamasında başvuru alınmaz).

- Yüksek lisans ağırlıklı not ortalaması en az 2.50/4.00 veya 65/100 olmak

- OHAL kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler ile doğrudan veya anılan Kanun Hükmünde Kararnamelerde öngörülen usuller çerçevesinde meslekten, kamu görevinden veya ilgili kurumların teşkilatından çıkarılmamış olmak

- Daha önce 2210- Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Programlarından yüksek lisans bursu almamış olmak* (Daha önce burs alıp herhangi bir sebeple iade edenler başvuru yapamazlar. Ancak hiç burs ödemesi almadan bursiyerlik hakkından vazgeçenler başvuru yapabilirler)

*2210-A bursiyerleri hariç

- Kamuda ya da özel sektörde çalışanlar da dâhil olmak üzere başvuru için aranan koşulları sağlayan tüm tezli yüksek lisans öğrencileri başvuru yapabilir.

- Özel öğrenci statüsünde olanlar başvuru yapamaz.

- 2211 Yurt İçi Lisansüstü Burs Programı’nın alt programlarına aynı başvuru dönemi içinde birden fazla başvuru yapılamaz.

- Tez çalışmasını akademik ve sanayi danışmanları rehberliğinde yapacağını beyan etmek

 

Not: TÜBİTAK’ta veya bağlı birimlerinde çalışmakta olanlar bu programa başvuru yapamaz.

Başvuru Yöntemi

Başvurular, çağrı duyurusunda ilan edilen tarihler içinde BİDEB Başvuru ve İzleme Sistemi (e-bideb.tubitak.gov.tr) üzerinden çevrimiçi olarak yapılır.

Çağrı Takvimi

Başvuru Dönemi

Tarih

2022/1.Dönem

31 Mart 2022 – 20 Nisan 2022 saat 17:30’a kadar

2022/2.Dönem

24 Ekim 2022 – 11 Kasım 2022

Daha fazla bilgi için aşağıdaki linki kullanabilirsiniz.

https://www.tubitak.gov.tr/sites/default/files/283/2210-d_cagri_duyurusu_2022-1.pdf

Programla ilgili her türlü konuda tto@arel.edu.tr adresine ulaşarak ve “Arel -Teknoloji Transfer Ofisimizi” ziyaret ederek proje hazırlık/başvuru sürecinde uzmanlarımızdan destek alabilirsiniz.

 

ArelTTO Ekibi

Bu toplantıda, TÜBİTAK uzmanı tarafından kurumumuz akademisyenlerine…

ByByarelttoŞub 5, 20251 min read

Arel PAM ve Mühendislik Fakültesi Proje Toplantısı

12.12.2024 tarihinde Arel PAM Müdürü Prof. Dr.…

ByByarelttoAra 12, 20241 min read

TUBITAK 2247-C STAR Bursiyer Bilgilendirme Toplantısı

20.11.2024 tarihinde tto tarında tüm üniversite öğrencilerine…

ByByarelttoKas 20, 20241 min read

Eıc Fonu Yatırım Kılavuzu Güncellendi

EIC Fonu Yatırım Kılavuzu,…

ByByarelttoMay 14, 20241 min read
Image

Post Grid #2

dummy-img
dummy-img
dummy-img
dummy-img
dummy-img
dummy-img
dummy-img
dummy-img
dummy-img